Nutella Tiramisu

A másik tegnapi szerzeményem Corinne Jausserand NUTELLA (lait concentré, créme de marrons…) könyve.



Szerintem a Nutella zseniális és teljes értékű kulináris csoda. (Én beszélek, aki a lakatlan szigetre egy nagy üveg Felix ketchupot vinne magával!)

Mindenesetre a Nutella megérdemli, hogy szakácskönyvet írjanak róla. Ez a darab a könyvben Charlotte au Nutella néven fut, de szerintem a Nutella Tiramisu megfelelőbb rá. Végteleneül egyszerű elkészíteni, konkrétan nutellás tejszínhabot rétegezünk, kakaóba áztatott babapiskótával…állat!




(Kicsit átalakítottam a reeptet, kevesebb tejet használtam és cukrot egyáltalán, mert szerintem így is elég édes.)
Hozzávalók:
300 g babapiskóta
3,5 dl tej
2 evőkanál cukrozatlan kakaó
2 evőkanál instant kávé (vagy+2 evőkanál kakaó)
2,5 dl hideg habtejszín
300 g Nutella

Egy kisebb formát béleljünk ki celofánnal.
A tej felét melegítsük meg, hogy felolvadjon benne hamar a kakaó és a kávé.  Először a meleg tejjel keverjük a porokat csomómentesre, majd mehet hozzá a többi tej is.
A kávés kakaóba áztatott babapiskótával béleljük ki alulról és oldalról is a formát. (Törjük őket a megfelelő darabra, ha kell.)
A tejszínből verjünk kemény habot és adagonként lazítsuk fel vele a Nutellát. Amikor már hagyja magát a Nutella, óvatosabban forgassuk bele a tejszín utolsó részleteit, hogy ne törjük a habot teljesen össze. Az elkészült krém felét öntsük a babapiskótával bélelt formába, jöhet rá egy újabb réteg áztatott piskóta, arra a krém maradéka és végül egy réteg áztatott piskótával fedjük be az egészet. Tegyük hűtőbe kb. 12 órára illetve, amíg annyira megdermed, hogy szeletelni lehessen. Tálalás előtt szórjuk meg cukrozatlan kakaóval, vagy durvára tört mogyoróval.

2 megjegyzés:

Erika írta...

Küldenél Neked is valamit, nézz be hozzám, ha érdekel!:)

Turák Kinga írta...

húúú, ez elég brutál! :) unokahúgomnak tuti bejönne!!! Majd ajánlom neki! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...